Overslaan en naar de inhoud gaan
search

Veel gestelde vragen met betrekking tot Verloskunde

Gepubliceerd op: 01 maart 2022
Zwanger: wanneer moet ik contact opnemen met het ziekenhuis?
expand_more

Mocht u buiten de geplande controles om klachten hebben dan kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week, telefonisch contact opnemen met de verloskamers via telefoonnummer (0314) 32 92 90.

Redenen voor een extra controle kunnen zijn:

  • minder leven voelen;
  • voortijdige weeënactiviteit;
  • bloedverlies of vruchtwaterverlies;
  • klachten van hoge bloeddruk;
  • als u ergens ongerust over bent.

U wordt te woord gestaan door de verpleegkundige of verloskundige. Indien nodig vraagt ze u naar de verloskamers te komen voor verder onderzoek, dit is afhankelijk van uw klacht of vraag.

Tussen 06.45 en 22.45 uur kunt u via de hoofdingang naar verpleegafdeling B2 gaan. Mocht de hoofdingang gesloten zijn dan belt u aan. De portier zal de deur voor u openen. Na 22.45 uur wordt u verzocht zich te melden bij de Spoedeisende Hulp.

Bevallen: wanneer moet ik contact opnemen met het ziekenhuis?
expand_more

Als u in het Slingeland Ziekenhuis gaat bevallen vanwege een medische indicatie, neemt u contact met de verloskamers op als:

  • de weeën zijn begonnen;
  • er sprake is van vruchtwaterverlies;
  • er sprake is van bloedverlies;
  • u zich ongerust maakt.

U kunt 24 uur per dag bellen met de verloskamers op telefoonnummer (0314) 32 92 90. U wordt dan verbonden met één van onze verpleegkundigen of klinisch verloskundigen. Als wordt afgesproken dat u naar de verloskamers mag komen, meldt u zich op verpleegafdeling B2.

  • Tussen 06.45 en 22.45 uur, kunt u via de hoofdingang van het ziekenhuis naar binnen (als de deur is afgesloten, mag u aanbellen. De portier zal de deur openen).
  • Na 22.45 uur meldt u zich op de Spoedeisende Hulp (SEH).

Als uw zwangerschap door een verloskundigenpraktijk wordt gecontroleerd, neemt u contact met uw verloskundige op. Als u poliklinisch wilt bevallen in het Slingeland Ziekenhuis, zal uw verloskundige vertellen wanneer u naar het ziekenhuis kan gaan. 

 

Kan ik mijn medisch dossier van de gynaecoloog krijgen?
expand_more

Een patiënt heeft recht op inzage van zijn/haar medisch dossier waarin gegevens staan over de behandeling in het ziekenhuis.

Het snelst heeft u inzage in uw medisch dossier via Mijn Slingeland. Medische informatie die na 29 september 2016 is ingevoerd, is te zien in het online dossier. Informatie van voor deze datum kan alleen via het privacyformulier worden opgevraagd.

Het is ook mogelijk  verzoek tot inzage in het medisch dossier te doen door het 'privacyformulier' in te vullen. Zie Dossier opvragen.

 

Kan ik een vraag stellen aan een gynaecoloog van het Slingeland?
expand_more

Niet via email

U kunt geen vraag stellen over uw eigen gezondheid via een e-mail aan ons ziekenhuis. Wij kunnen niet garanderen dat het e-mailverkeer op een veilige wijze plaatsvindt zodat uw persoonlijke gevens beschermd zijn tijdens de verzending.

Via e-consult in Mijn Slingeland

Als u onder behandeling bent bij de gynaecoloog, kunt u gebruik maken van een E-consult in Mijn Slingeland. Dit is een veilige omgeving om een vraag te stellen aan de zorgverlener bij wie u onder behandeling bent. Het bericht in een e-consult wordt aan het specialisme aangeboden. De secretaresse zorgt dat uw bericht bij de juiste persoon terecht komt voor beantwoording.  

Via de huisarts of verloskundige

Als u (nog) niet onder behandeling bent van een gynaecoloog in het Slingeland Ziekenhuis raden we u aan om bij gezondheidsklachten eerst contact op te nemen met uw huisarts of verloskunde. Die zal u adviseren en indien nodig een verwijsbrief geven naar een specialist in het ziekenhuis. Specifieke vragen over uw gezondheid kunt u dan tijdens een consult stellen.

Laatst bijgewerkt op: 01 maart 2022

ZwApp de app voor zwangeren

ZwApp de app voor zwangeren

traigewijzer.jpg
Triagewijzer verloskunde gestart